Czym jest turystyka biznesowa?

Turystyka biznesowa obejmuje ogół czynności związanych z podróżami w celach służbowych, które nie trwają dłużej niż rok. Obecnie ten typ turystyki dzieli się na:

  • spotkania grupowe (są to przede wszystkim konferencje i seminaria);
  • wystawy;
  • kursy;
  • szkolenia;
  • podróże motywacyjne;
  • imprezy firmowe.

Cechą charakterystyczną turystyki biznesowej jest wysoka specjalizacja oraz osiąganie znacznie wyższych zysków niż w pozostałych typach turystyki.

Jaka jest rola turystyki biznesowej we współczesnym świecie?

We współczesnym świecie turystyka biznesowa odgrywa coraz ważniejszą rolę. Warto jednak zaznaczyć, że turystyka biznesowa a podróżne służbowe to nie są określenia o tym samym znaczeniu. Główna różnica polega na tym, że w pierwszym przypadku istnieje bardzo duża dowolność w wyborze celu i miejsca spotkania, a sama podróż w większości przypadków ma charakter grupowy.

Turystyka biznesowa może przybierać kilka różnych form. Może być to:

  • turystyka indywidualna,
  • turystyka targowa (wystawowa),
  • turystyka korporacyjna,
  • turystyka konferencyjno-kongresowa,
  • turystyka motywacyjna.

Organizatorzy wydarzeń biznesowych na całym świecie czerpią ogromne zyski z turystyki biznesowej. Nic więc dziwnego w tym, że pojawia się coraz więcej obiektów konferencyjnych, spełniających coraz wyższe normy. W Polsce turystyka biznesowa stoi na nieco mniejszym poziomie w porównaniu do reszty świata, przede wszystkim za dość ubogą mimo wszystko infrastrukturę szkoleniową (choć powoli powstaje coraz więcej nowoczesnych obiektów, a więc jest szansa, że sytuacja ta w najbliższych latach ulegnie zmianie).