Praca biurowa tylko z pozoru jest łatwa i przyjemna. Sporym kłopotem jest codzienne panowanie nad tym, co dzieje się na biurku. Utrzymanie porządku na nim nie jest wcale takie łatwe, a przecież to, czy będzie to miejsce pracy w pełni przejrzyste i komfortowe, ma bezpośredni wpływ na efektywność wykonywanych zadań. Jakimi więc sposobami można zwiększyć porządek na biurku?
Odpowiednie rozmieszczenie akcesoriów
Kluczem do utrzymania w jak najłatwiejszy sposób odpowiedniego porządku na biurku, jest odpowiednie rozmieszczenie wszystkich używanych przy pracy akcesoriów i elementów. Swoje konkretne miejsce powinny zatem znaleźć generowane dokumenty, przeglądane podczas pracy dane i arkusze, lecz także pomniejsze akcesoria, takie jak spinacze biurowe (oferta), zszywacze, dziurkacze, czy też zakreślacze i mazaki.
Niezbędne akcesoria na biurku
Wiele osób ma ogromny problem z tym, co powinno się znajdować na ich biurku i co tak właściwe jest niezbędne do poprawnego wykonywania przez nich pracy. Czy faktycznie wszystko jest potrzebne na raz? Czy tak rzadko używane sprzęty, jak np. linijki, powinny leżeć na pierwszym planie biurka? A może lepiej, żeby bliżej położony był zestaw małych spinaczy biurowych? Kluczem do określenia przydatnych i mniej przydatnych akcesoriów, jest przeanalizowanie wykonywanej pracy, a także tego, czego się do niej używa. Może się bowiem okazać, że pewne wykorzystywane do niej elementy są o wiele mniej popularne niż u innych.